Pano'nun idare şeklinde değişiklik yaptık. Buna göre yeni yönetim aşağıdaki şekilde olacaktır. Yönetim sisteminin görevlerini ve yetkilerini çok belirli bir şekilde açıklamaya çalışacağım.
Önce kullanıcıları dört temel kategoriye ayıracağım. Yetki üstünlüğü yukarıdan aşağıya doğru azalmaktadır.
1. Yöneticiler
2. Site Grupları
3. Üyeler
4. Misafirler
Şimdi de bu kategorileri alt gruplara ayıralım.
1. Yöneticiler
a. Site Yöneticileri
b. Pano Yöneticileri
2. Site Grupları
a. Dosyalar Grubu
b. Makale Grubu
c. Yetkili Grubu (Moderatör)
d. Destek Grubu
e. Haber Grubu
f. Çeviri Grubu
g. Geliştirme Grubu
h. Grafik/Tema Grubu
i. Tanıtım Grubu
3. Üyeler
Üyelerin yetkileri sadece kendi mesajları ile sınırlıdır. Bu grubun alt kategorileri üyelerin mesaj sayısına göre belirlenebilir ve bunların yetkiye bir etkisi yoktur.
4. Misafirler
Bu kategoriye, pano sistemine üye olmamış veya henüz giriş yapmamış kullanıcılar girer. Kısıtlamaları sadece ekleme yönündedir, mesaj, dosya, makale vb. ekleyemezler. Ancak her türlü mesajı okur, dosyayı indirebilirler.
Bu kadar ön bilgi yeter, şimdi yönetici ve Site Gruplarını açıklamaya çalışayım.
1. Yöneticiler
a. Site Yöneticileri
Bu kategorideki üyelerin yetkisi site bazında sınırsızdır. Bu gruptakiler aynı zamanda diğer grupların tüm yetki ve görevlerine sahiptir. Yetkilerinin başında; FTP erişimleri, site yönetim paneli (cpanel) erişimi gibi özellikler bulunur. Özellikle sistem yönetimi ile ilgenirler, sitenin kodlama yapısı ile ilgili hata, önerilerinizi bu gruba bildirebilirsiniz.
b. Yetkililer / Pano Yöneticileri
Bu kategorideki üyelerin yetkisi pano bazında sınırsızdır. Bu gruptakiler aynı zamanda diğer alt grupların tüm yetki ve görevlerine sahiptir. phpbb'nin yönetim panelini kullanarak pano üzerinde değişiklikler yapabilirler. Site veya panonun çalışmasıyla ilgili sorunlar onları pek ilgilendirmez. Yetkileri gereği böyle durumlarda yapabilecekleri tek şey, durumu "Site Yöneticileri" 'ne bildirmek.
2. Site Grupları
a. Dosyalar Grubu
Yeni dosyalar bulmak, bulunan dosyaları test etmek, testte başarılı olan dosyaları sunmak ve kullanıcılardan gelen dosya önerileri için de aynı adımları uygulamak. Üyelerin eklediği dosyaları kontrol etmek ve onaylayıp, onaylamama kararı vermek.
b. Makale Grubu
Mevcut makale kategorilere yeni makaleler eklemek, mevcut makaleleri gerektiğinde güncellemek. Üyelerin eklediği makaleleri kontrol etmek ve onaylayıp, onaylamama kararı vermek.
c. Forum Yönetim Grubu (Moderatör)
Pano ve forum kurallarını düzenleyip her zaman güncel tutmak, pano kurallarını uygulamak. Silme, taşıma, düzenleme işlemlerini gerçekleştirmek.
d. Destek Grubu
Forumlarda, gerekli bilgileri önceden sunmak, düzgün, kurallara uygun sorulan soruları cevaplamaya çalışmak, verilen diğer tüm cevapları denetlemek. Tekrar eden soru veya başlıkları alakalı konulara/makalelere yönlendirmek.
e. Haber Grubu
phpBB ile ilgili haber ve duyuruları ilgili forumlarda duyurmak.
f. Çeviri Grubu
Üyelerin talep ettiği ve site yöneticilerinin göndermiş olduğu çalışmaların, dil dosyalarının Türkçe çevirisini yapmak.
g. Geliştirme Grubu
phpBB için kendi belirledikleri çalışmaları gerçekleştirmek, üyelerin taleplerini, önerilerini imkanlar dahilinde kodlamak, hataları gidermek.
h. Grafik/Tema Grubu
Tema Önizleme bölümündeki temaları düzenlemek, yeni temalar çıktığında onları Türkçeleştirmek, tema önizlemeye kurmak ve sitemizin dosyalar bölümüne eklemek. Grafik ile ilgili konularda üyeler ve yönetime yardımcı olmak.
i. Tanıtım Grubu
canver.net'in internet üzerinden her türlü tanıtımını ve takibini sağlamak.
NOT: Hiçbir grupta sorulara cevap verme gibi bir zorunluluk yoktur, cevap verme tüm yetkili ve üyelerin kendi insiyatifindedir.